Al-Jazeera Sport cards burned (Arabic/English)

More than 5000 Al-Jazeera Sport subscription cards burned in Tartous

إحراق أكثر من 5 آلاف بطاقة اشتراك بقنوات الجزيرة الرياضية بطرطوس ردا على ما تقوم به القناة من تحريض وتضليل ضد سورية


Hundreds of youths in Tartous burned more than 5000 al-Jazeera Sport Channels subscription cards, sending a strong signal in reaction to the Channel’s coverage of the events in Syria.

The youths expressed condemnation of al-Jazeera’s tackling of the events in Syria which is devoid of professionalism, seeing that it promotes sedition and chaos by fabricating news and photos.

The youths raised banners lambasting al-Jazeera coverage which focuses on making negative psychological impact on the Syrians by generating a flood of lies refuted by the situation on the ground.

They urged their fellow youths to boycott the Channel economically and delete it from their TVs, stressing that belittling the Syrians’ awareness through lies circulated by eyewitnesses and fabricated videos aims at intimidating the Syrian people.

”This move is a direct response to al-Jazeera fact-twisting and fabrication of events in Syria,” said one of the youths, hailing the role played by the Syrian media.

Mustapha Asha said the initiative is a symbol of real boycott, adding that the Syrians are now certain that al-Jazeera and fellow tendentious channels seek destruction of their country.

Hundreds in Tartous staged a sit-in few days ago, censuring the coverage of tendentious media of events in Syria. They considered that the coverage is meant to tarnish the reputation of the country and stir chaos in violation of the principles of journalistic work and the international and local laws regulating it.

أحرق المئات من شباب محافظة طرطوس أكثر من خمسة آلاف بطاقة اشتراك بباقة محطات الجزيرة الرياضية مؤكدين أن القناة تتعامل مع الأحداث في سورية بعيدا عن المهنية وتروج للفتنة والفوضى عبر ما تفبركه من أخبار وصور.
ورفع الشباب لافتات تندد بتغطية القناة بشكل يجافي الحقيقة وتركيزها على إحداث تأثير نفسي سلبي لدى السوريين يدفع بهم لعدم ممارسة أعمالهم الاعتيادية من خلال كم كبير من المعلومات الكاذبة التي يدحضها الواقع على الأرض.
ووجه الشباب دعوة لكل المشتركين لمقاطعة القناة اقتصاديا ومسحها من أجهزتهم بشكل نهائي ليؤدوا بذلك أنه لا يمكن الاستخفاف بعقول السوريين وتضليلهم عبر أكاذيب ما يسمى شهود العيان ومقاطع الفيديو المزيفة والمستنسخة من أماكن أخرى تهدف للتهويل على الشعب السوري والعبث بأمنه واستقراره.
وقال بنيامين بوحسن إن هذه الخطوة تأتي رداً مباشرا على ما تقوم به القناة من تحريف وتلفيق للأحداث التي تجري في سورية مشيرا إلى دور الإعلام السوري الذي أثبت صدقيته ووطنيته.
وأكد مصطفى عشي أن هذه المبادرة هي رمز صغير للمقاطعة الحقيقية للجزيرة ودعوة مفتوحة لكل شباب سورية لمقاطعتها بكل قنواتها مؤكدا أن كل الشارع السوري أصبح على يقين تام بأن الجزيرة والقنوات التي تشبهها يريدون الخراب لبلدنا وليس الإصلاح.
وقال الشابان أسامة خاكي وعيسى أحمد إننا أكبر من أي مؤامرة ونعلم أن قناة الجزيرة تتصرف بطريقة خطيرة وتسعى للإساءة لسورية بطرق مبطنة القصد منها زعزعة الاستقرار واستغلال الظروف التي تحيط بالوطن لصالح أجندات خارجية.
وأشارت مجموعة من الشبان إلى أنهم بدؤوا منذ فترة بتوجيه دعوات عبر صفحاتهم على شبكة التواصل الاجتماعي الفيسبوك لمقاطعة الاشتراك في باقة شبكة الجزيرة الرياضية على خلفية ما قامت وتقوم به من فبركة وتضليل وتحريف أثار سخط الشارع السوري وقد لاقت دعوتهم ترحيبا كبيرا.
وكان المئات من أبناء المحافظة نفذوا قبل أيام اعتصاما انتقدوا فيه تغطية الإعلام المضلل للأحداث التي تشهدها سورية معتبرين أن هذه التغطية تسعى لتشويه سمعة البلاد والتضليل بهدف بث الفوضى والفتنة وتشكل خرقا لكل مبادئ العمل الإعلامي والصحفي والقوانين الدولية والمحلية التي تنظمه وأكدوا أن تغطية الجزيرة والفضائيات الأخرى تتضمن تحريضا على الكراهية والفوضى وتجب محاسبتهم وفق القوانين المرعية

مع تحيات كتيبة سيريان ليكس
شعارنا : الشعب الوطن القائد
best Regards
SyrianLeaks Battalion

https://www.facebook.com/SyrianLeaks2011

http://www.youtube.com/SyrianLeaks2011

About The Syrian Revolution 2011 - Lies and the Truth

The Syrian Revolution 2011 – Lies and the Truth مع تحيات كتيبة سيريان ليكس شعارنا : الشعب الوطن القائد best Regards SyrianLeaks Battalion https://syrianleaks.wordpress.com/ https://www.facebook.com/SyrianLeaks2011 http://www.youtube.com/SyrianLeaks2011 (Tribute to our martyrs of the civilian and military )
This entry was posted in News & Articles and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s