Ten Syrian workers martyred

Ten Syrian workers martyred, three injured in terrorist attack on a bus coming from Lebanon towards Homs

استشهاد 11 مواطناً بهجوم عناصر إرهابية مسلحة على حافلة قادمة من لبنان

Ten workers were martyred and three others were wounded Sunday when they were ambushed by an armed terrorist group in Homs governorate.

The workers were returning from Lebanon when their bus was ambushed.

Director of Homs National Hospital, Ghassan Tannous, said that the martyrs were killed by gunfires, adding that the needed aid was provided for the three injured persons.

For his part, the forensic doctor Mohammad Shaheen said the injured persons indicated that they were on their way coming from Lebanon when they came under fire.

The aggression resulted in the martyrdom of Adel Othman Yaseen from Hama, Ibrahim Ahmad al-Mohammad al-Jouma, Shreef Ahmad al-Mohammad al-Jouma, Hatim Ahmad Jouma, Rayid Ahmad Jouma and Ahmad Abdul Hadi from al-Badia, Tarik Kaid and Abdul Raouf Dandal from Idleb, Youssef Abdullah Hamad and Hussein Zraik. The injured people are Hayyan al-Hajji, Alaaa Moas and Hazim al-Jasim.

Dr. Shaheen added that the shootings were at close range, which caused severe injures in heads and chests.

Monday 09-05-2011

قامت عناصر إرهابية مسلحة فجر أمس بالهجوم على حافلة سورية تقل 17مواطناً سورياً من لبنان باتجاه حماه وادلب ، مما أدى إلى استشهاد 11 وإصابة 4 آخرين .
وفي التفاصيل التي حصلت عليها شام برس فقد باغت عدد من المسلحين على درجات نارية الحافلة وخرجوا من جوانب الطريق بالقرب من تحويلة حمص مقابل دار الكبيرة وقاموا بإطلاق الرصاص الكثيف عليها مما أدى إلى استشهاد 11 وإصابة 4 آخرين بجروح.
وقامت إحدى وحدات الجيش العربي السوري بالتصدي لهم ، ونقل المصابين إلى مشفى حمص الوطني

وقال الدكتور غسان طنوس مدير المشفى الوطني بحمص إن المشفى استقبل صباح اليوم جثامين لمواطنين مدنيين وثلاثة جرحى مصابين بأعيرة نارية مختلفة في أماكن متفرقة من أجسادهم موضحا أنه تم تقديم الإسعافات اللازمة للمصابين وأجريت لهم عمليات جراحية لإنقاذ حياتهم.
من ناحيته أوضح الدكتور محمد شاهين من الطبابة الشرعية في المشفى أن أقوال الجرحى تفيد بأنهم عمال عاديون كانوا يستقلون حافلة نقل ركاب صغيرة سرفيس وأثناء عودتهم من لبنان حيث يعملون هناك تعرضوا لرشقات نارية أدت إلى استشهاد المواطنين.
وأوضح شاهين أن إطلاق النار عليهم تم من مسافة قريبة الأمر الذي أدى إلى إصابتهم بجروح بالغة وشديدة تركزت في مناطق الرأس والصدر والبطن مؤكدا أن الإصابات ناتجة عن أسلحة متنوعة وعثر في أجساد المصابين على آثار لطلقات خردق من بارودة صيد إلى جانب طلقات نارية من بندقيات حربية

مع تحيات كتيبة سيريان ليكس
شعارنا : الشعب الوطن القائد
best Regards
SyrianLeaks Battalion

https://www.facebook.com/SyrianLeaks2011

http://www.youtube.com/SyrianLeaks2011

About The Syrian Revolution 2011 - Lies and the Truth

The Syrian Revolution 2011 – Lies and the Truth مع تحيات كتيبة سيريان ليكس شعارنا : الشعب الوطن القائد best Regards SyrianLeaks Battalion https://syrianleaks.wordpress.com/ https://www.facebook.com/SyrianLeaks2011 http://www.youtube.com/SyrianLeaks2011 (Tribute to our martyrs of the civilian and military )
This entry was posted in News & Articles and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s